Delivery & Return Policy
Shipping and Return Policy
Mobax accepts orders from Kuwait Selected Areas only. Available product lines, shipping rates, and fees may vary depending on the delivery address of your order.
Your packages may be subject to customs fees and import duties of the country to which you have your order shipped. These charges are always paid by the recipient/buyer.
Returns & Replacements
The above terms also apply to the shipment of any replacement product that might be shipped due to a problem with the original shipment. If you return a product to us, you will be the exporter from the destination country. Title and risk of loss will be transferred to us upon receipt at our end. For additional information please use the “Contact Us” form.
Shipping
Select shipping option while placing your order:
- Add the item to your Shopping Cart and proceed to checkout.
- Choose an eligible shipping address within kuwait selected areas.
- Select the shipping option.
- Express delivery within 24 Hours.
- Free shipping from 2 to 5 days.
- Friday and other national holidays delivery may not available.
Return and Refund Policy
You may return most new, unopened items sold within 14 days of delivery for a full refund. We’ll also pay the return shipping costs if the return is a result of our error, otherwise, two-way shipping will be charged. Return request can be sent online (Contact us) by email or by phone. Items should be returned in their original product packaging.
Receiving a Refund
You will receive your refund after we receive and process your returned items (for the items eligible for refund). Expect your refund within 2 weeks of giving your package to the return shipper (though in many cases you’ll receive the refund sooner).
This time period includes:
- 1 to 3 business days for us to receive your return from the courier.
- 1 to 2 business days for us to process your return
- The time it takes your bank to process our refund request (see below for specific guidelines)
We’ll notify you via e-mail of your refund once we’ve received and processed the returned item. You can view completed returns and refunds at the bottom of an order’s summary page in Your Account. If the refund does not appear in Your Account within 4 weeks from the day you sent us your returned item, please contact us immediately.
Order Cancellation Policy
Your order begins processing immediately after you click Place Your Order on the “Confirm and submit” page. During processing time it may be possible to cancel your order, but once the order moves into the shipping process, it cannot be canceled.
To attempt to cancel your order during processing:
- Sign in to your account.
- Find the order on your account Main Page
- Click the order number to see the Order Details.
If it is still possible to cancel, you will see an enabled “Cancel” button on the Order Details page that you can use to cancel your order. If the “Cancel” button is not enabled, the order is already being shipped and cannot be canceled.
If you have changed your mind about the order and it is too late to cancel, you can return any unwanted items in accordance with the returns policy.
Order Cancellation from Mobax –
Mobax reserves full rights to cancel the orders which are placed because of technical problems are generated through the wrong technical process or typing mistakes. In such case, the customer will be approached via phone or email to intimate about his/her problem with the reason for cancellation.
سياسة التسليم والإرجاع
سياسة الشحن والإرجاع
تقبل Mobax الطلبات من المناطق المختارة في الكويت فقط. قد تختلف خطوط المنتجات المتاحة وأسعار الشحن والرسوم حسب عنوان التسليم لطلبك.
قد تخضع الطرود الخاصة بك للرسوم الجمركية ورسوم الاستيراد للبلد الذي تم شحن طلبك إليه. يتم دفع هذه الرسوم دائمًا من قبل المستلم / المشتري.
الإرجاع والاستبدال
تنطبق الشروط المذكورة أعلاه أيضًا على شحن أي منتج بديل قد يتم شحنه بسبب مشكلة في الشحنة الأصلية. إذا قمت بإرجاع منتج إلينا ، فستكون المصدر من بلد المقصد. سيتم نقل الملكية ومخاطر الخسارة إلينا عند الاستلام في نهايتنا. للحصول على معلومات إضافية ، يرجى استخدام نموذج "اتصل بنا".
شحن
حدد خيار الشحن أثناء تقديم طلبك:
أضف العنصر إلى عربة التسوق الخاصة بك وانتقل إلى الخروج.
اختر عنوان شحن مؤهل داخل المناطق المختارة بالكويت ص.ب. مربعات.
حدد خيار الشحن.
سياسة الاسترجاع والاسترداد
يمكنك إرجاع معظم العناصر الجديدة غير المفتوحة التي تم بيعها في غضون 14 يومًا من التسليم لاسترداد المبلغ بالكامل. سندفع أيضًا تكاليف إعادة الشحن إذا كان الإرجاع نتيجة لخطأنا ، وإلا فسيتم تحصيل رسوم الشحن في اتجاهين. يمكن إرسال طلب الإرجاع عبر الإنترنت (اتصل بنا) عبر البريد الإلكتروني أو الهاتف. يجب إرجاع العناصر في عبواتها الأصلية للمنتج.
استلام المبلغ المسترد
سوف تتلقى أموالك المستردة بعد استلامنا ومعالجة العناصر التي تم إرجاعها (للعناصر المؤهلة للاسترداد). توقع استرداد أموالك في غضون أسبوعين من تسليم الطرد الخاص بك إلى الشاحن المرتجع (على الرغم من أنك في كثير من الحالات ستتلقى المبلغ المسترد في وقت أقرب).
تشمل هذه الفترة الزمنية:
من 1 إلى 3 أيام عمل حتى نستلم مرتجعاتك من شركة الشحن.
من يوم إلى يومين عمل بالنسبة لنا لمعالجة عودتك
الوقت الذي يستغرقه المصرف الذي تتعامل معه في معالجة طلب استرداد الأموال (انظر أدناه للحصول على إرشادات محددة)
سنقوم بإعلامك عبر البريد الإلكتروني باسترداد أموالك بمجرد استلامنا للمنتج المرتجع ومعالجته. يمكنك عرض المرتجعات والمبالغ المستردة المكتملة في أسفل صفحة ملخص الطلب في حسابك. إذا لم يظهر المبلغ المسترد في حسابك في غضون 4 أسابيع من اليوم الذي أرسلت فيه العنصر الذي تم إرجاعه إلينا ، فيرجى الاتصال بنا على الفور.
سياسة إلغاء الطلب
يبدأ معالجة طلبك فورًا بعد النقر فوق "تقديم طلبك" في صفحة "التأكيد والإرسال". أثناء وقت المعالجة ، قد يكون من الممكن إلغاء طلبك ، ولكن بمجرد انتقال الطلب إلى عملية الشحن ، لا يمكن إلغاؤه.
لمحاولة إلغاء طلبك أثناء المعالجة:
تسجيل الدخول إلى حسابك.
ابحث عن الطلب في الصفحة الرئيسية لحسابك
انقر فوق رقم الطلب لمشاهدة تفاصيل الطلب.
إذا كان لا يزال من الممكن الإلغاء ، فسترى زر "إلغاء" ممكّن في صفحة تفاصيل الطلب والذي يمكنك استخدامه لإلغاء طلبك. إذا لم يتم تمكين الزر "إلغاء" ، فهذا يعني أنه قد تم شحن الطلب بالفعل ولا يمكن إلغاؤه.
إذا غيرت رأيك بشأن الطلب وكان الوقت قد فات للإلغاء ، فيمكنك إرجاع أي عناصر غير مرغوب فيها وفقًا لسياسة الإرجاع.
طلب الإلغاء من Mobax -
Mobax تحتفظ بكامل حقوقها في إلغاء الطلبات التي يتم تقديمها بسبب مشاكل فنية ناتجة عن عملية فنية خاطئة أو أخطاء كتابية. في مثل هذه الحالة ، سيتم الاتصال بالعميل عبر الهاتف أو البريد الإلكتروني لإبلاغه بمشكلته / مشكلتها مع سبب الإلغاء.